סביבון 15 – פרויקט מיוחד – ים המלח

בקעת ים המלח והאזורים המדבריים שמקיפים אותה, הם חבל גיאוגרפי מהיפים והמיוחדים ביותר בתבל: המקום הנמוך ביותר בעולם. חוויית רחצה בתחושה של אפס משקל. מינרלים בריאים. אוויר בעל סגולות מרפא. מים מתוקים שופעים במעיינות, מפלים ונחלים. ריאות ירוקות בלב מדבר. קניונים מתפתלים בעומק מאות מטרים. מרחבי הרים וגבעות. נקודות תצפית ייחודיות. עושר של בעלי חיים ומיני צומח… ואולם, במשך פחות מחצי מאה, הצליחו העמים החיים באזור לגרום לכך שים המלח נמצא על סף אסון אקולוגי. אבל עוד לא מאוחר !

הפעולות הנדרשות כדי להציל את ים המלח ידועות וברורות. למרות זאת, פוליטיקאים ומקבלי החלטות ממשיכים להתחבט ולהתלבט, מבולבלים מרוב דו"חות, ואם כבר פועלים, שולפים פתרונות שאינם מבוססים על היגיון סביבתי וחיבור לשטח. סביבון 15 הוא פרויקט מקיף המוקדש לים המלח. חלקו הראשון – "היכרות" – הוא מדריך המציג את תא השטח, אתריו ובעיותיו, מצפון לדרום, בתמונות ומלל. חלקו השני – "תכנית פעולה" – מסכם צעדים קונקרטיים לטיפול באזור ים המלח, על-ידי ניתוח פתרונות שנשקלו והעלאת רעיונות חדשים.

כולי תקווה שגם אתם, קוראים יקרים, תגיעו למסקנה, שכשבוחנים את הדברים מגובה מינוס ארבע מאות ומשהו מטרים (תחזיקו חזק, זה יורד כל רגע…), בצירוף קורט גישה סביבתית, המסקנות מתבררות כמעט מאליהן.

להורדת המצגת הקישו כאן. מומלץ לשמור את הקובץ לפני הפתיחה

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. Batia Epelbaum

    mamash makssim!
    Todá !

כתיבת תגובה