אליפות אירופה באופני הרים חיפה 2010

חיפה על הגובה – באופני הרים

אין חובב ספורט פעיל שלא מתרגש מצפייה בתחרות אמיתית של אלופים. חובבי הרכיבה על אופני הרים זכו השבוע לאירוע משובח, ממש כאן בחיפה – אליפות אירופה לאופני הרים לשנת 2010. הכל החל לפני כ-5 שנים, עת פנה איגוד האופניים הישראלי בבקשה לארח את אליפות אירופה באופני הרים כאן בישראל. ישראל נבחרה מבין מדינות מועמדות נוספות לאירוח התחרויות של שנת 2010, וחיפה נבחרה על ידי האיגוד כמקום המתאים לקיום התחרות. לכבוד האירוע הוכשר מסלול משובח (ומפרך…) שאורכו מעל 7 ק"מ, בפתחת נחל אזוב. המסלול משתרע על פני שטח נרחב מדרך פלימן ועד אכסניית הנוער, וכולל מגוון תוואי שטח – ירידה תלולה על מדרגות סלע, עליה תלולה על מדרגות סלע, קטעי סללום מהיר, פיתולים, ועוד. יחסית לתחרות המוגדרת Cross Country, הרי שמדובר במסלול טכני למדי.

התחרויות החלו ב-6 ביולי, והגיעו לשיאן ביום שישי ה-9 ביולי במרוצי העילית, שמשכו קהל של אלפי צופים. עבדכם הנאמן, שאין לחשוד בו בענייני אופניים, שרד בקושי את הצפייה ביום ההביל, דבר שרק הגביר את ההערצה לעשרות המתחרות והמתחרים, שכבשו את הקפות המסלול בכושר מופלא ומיומנויות רכיבה וירטואוזיות.

עיריית חיפה תרמה את חלקה בהכשרת המסלול, וראש העיר יונה יהב הגיע לגזור את הקופון בערב הפתיחה ובחלוקת המדליות במקצה הנשים. רוכבי האופניים של חיפה מקווים שהתחרות תהא בבחינת אירוע מכונן בגישה של עיריית חיפה לנושא האופניים בעיר – שכן גם המתחרים מאירופה שבחרו להתרענן ברכיבה בטיילת היפה של חוף הכרמל סבלו מנחת זרועו של פקח העירייה שזרק אותם משם, בשל איסור תמוה לרכוב על אופניים בטיילת. זוהי רק דוגמה כמובן. חיפאים דורשים תנאי רכיבה לא רק בשטח, אלא גם ברחובות העיר!

מירוץ עילית נשים

למי שקם מוקדם (יחסית) והגיע לאתר כבר ב-9 בבוקר ציפתה חוויה מצוינת. יום התחרויות החל בתחרות העילית לנשים, אשר דילגו בחן מעל המכשולים בהופעת רכיבה מעוררת התפעלות. הנה לפניכם אוה לכנר (Eva Lechner) מאיטליה שועטת קדימה, וזוכה בסוף במקום השלישי.

הפולניות שלטו היטב בנוף. מישהו אמר לי פעם שה"פולניות הן מדויקות", ומבט באחת הצעירות צופות בחברתה המתחרה אלכסנדרה דוידוביץ' (Aleksandra Dawidowicz), שזכתה בסוף במקום השמיני, מאשר את העניין.

אחותן לנבחרת מאג'ה ולוסובסקה (Maja Wloszczowska) כבשה את המקום השני,

בקרב צמוד גלגל אל גלגל עם השוויצרית החמודה (ראו בהמשך) קתרין לאומן (Katrin Leumann) שזכתה במקום הראשון ונראית בתמונה בצד שמאל כשמאחוריה אסתר סוס (Esther Suss), אף היא משוויץ, שהגיעה למקום החמישי.

סבין שפיץ (Sabine Spitz) השפיצית מגרמניה הגיעה למקום הרביעי.

בעליה הטכנית הקשה הגיע מאמץ הרכיבה לשיאו. חלק מהמתחרות ירדו מן האופניים, ונינה הסלובנית שברה את לבי כאשר נאלצה לרדת מהאופניים בעוד קטע סלעי ולפתע פרצה בבכי.

למטה על הכביש מנציחים עשרות הצלמים את קתרין השוויצרית לאחר שניצחה ביתרון של גלגל

ומניפה את אופנייה אל על בשמחה

בינתיים ממשיכות להגיע המתחרות, חלקן מתמוטטות מתשישות על הכביש עם חציית קו הסיום

והנפת זרי הנצחון של שלוש המדליסטיות

חיפה בשביל אופניים

את התחרות מנצלים גם כדי להביא את הציבור החיפאי לידי מודעות לנושא רכיבת האופניים בעיר חיפה. עמרי שפר, הנציג החיפאי של עמותת "ישראל בשביל אופניים", משפצר את שלט הברכה של הארגון

רגע לפני שמתחיל מירוץ העילית של הגברים.

בינתיים זורמים לאזור המסלול אלפי צופים, שמתמקמים בנקודות תצפית אסטרטגיות לאורך המסלול


מירוץ עילית גברים

הגברים מזנקים בעיתוי הגרוע ביותר שאפשר לחשוב עליו לפעילות outdoors – בשעה 12 בצהרים. ולפניהם 7 הקפות של המסלול, סה"כ כ-50 קילומטר (!). ובכל זאת, נדמה שחלק מהמתחרים רוכבים בכלל על אופנוע ולא אופניים מונעים בכח אדם.

הקצב מסחרר, והמובילים מדלגים בקלילות מעל המכשולים גם בעליות וגם בירידות.

הנה לוקאס פלוקיגר (Lukas Fluckiger) השוויצרי, שהגיע בסוף במקום השני, אחרי ירוסלב קולחבי (Jaroslav Kulhavy) הצ'כי.

למקום השלישי הגיע מרקו אורליו פונטנה (Marco Aurelio Fontana) מאיטליה.

לא כל המתחרים שרדו את כל המסלול: 16 מתוך 47 המתחרים לא השלימו 7 הקפות.


ובדרך מהתחרות שהסתיימה לשחייה והתרעננות בבריכה, צילום פרידה עם קתרין האלופה השויצרית הטריה

קישור לאתר התחרות: http://www.haifamtb2010.com

ואם כבר מזכירים מים – בסוף יולי תתקיים בחיפה אליפות העולם בשיט. ועל זה יש לומר – יש למה לחכות.


לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. יעל, חיפה

    יפה. חבל שלא הצלחתי להפנות זמן לבוא ולצפות. מבטיחה לעצמי לא לחזור על זה באליפות המפרשיות בסוף החודש.

  2. Leor Nevo

    היה גדול, מרשים מאד מבחינת מיומנות הרוכבים , חבל שרק 2 רוכבים ישראלים השתתפו בקרה הגדולים, היה מאורגן למופת מבחינת אבטחת המסלולף אירגון שליטה והכרוז המעולה, לראות אלפים מגיעים ומעודדים היה מדהים והרבה מעבר לציפיות – ולכן ניפנה לראש העיר – תן להם היזדמנות ןנביא לך מאאות רוכבי אופניים לתיור בעיר המקסימה

  3. אייל, חיפה

    כמה הערות:
    א. עיריית חיפה ידעה מה יהיו תנאי מזג האויר בחודש יולי. היה אפשר לארגן לצופים ולרוכבים יותר סככות מוצללות לאורך התווי ומים.
    ב. אם יש שמש קופחת למה לא לנצל את זה ולעשות כובעי מצחיה של חיפה, שיחולקו למשתתפים וישווקו את העיר? שיווק חיפה נעשה בצורה חובבנית ביותר.
    ג. סילוק רוכבי האופניים מהטיילת ובכלל מצב מסלולי האופניים בעיר זו שערוריה. חיפה עושה הכי פחות, בעצם כמעט כלום.
    ד. קצת חבל שהמסלולים לא נעשו בפארק הכרמל. אני לא יודע למה נבחר ואדי אזוב אבל אין לי ספק שהיו נהנים יותר מצל ונופים של פארק הכרמל. יכול להיות שיש שיקולים של נגישות, אבל לטעמי בחירה פחות טובה.

  4. גיא שחר

    אייל – ההערות במקומן. הנה כמה מחשבות: א. מקווה שילמדו לפעמים הבאות (ע"ע תחרות השיט בסוף החודש). ב. רעיון מעולה, ובכלל – למה לא הקצו להם בלו"ז חצי יום סיור בחיפה? מתחרים ששאלתי אותם אם הסתובבו בעיר השיבו בשלילה. ג. הייתי מאוד עדין בכתבה בהתייחסות שלי לנושא. אני מנסה לא לתת לאמוציות להשתלט ולמנף חיובית את האירועים. ד. מניח שבפארק אין אפשרות ושטח להכשיר מסלולים ונקודות כינוס כמו באזור אזוב. השאלה היא מה יהיה גורל המסלול באזוב לנוכח תכניות הבינוי האדירות שיש במקום.

כתיבת תגובה