רוכבי אופניים נהנים מהכרמלית בחיפה

השנה החולפת עמדה בסימן שינוי חיובי בחיפה בנוגע ליחס לרוכבי האופניים בעיר: הכרמלית מקבלת בברכה רוכבי אופניים. עד לשינוי זה, מי שרצה לקחת עמו אופניים בכרמלית נאלץ להוציא מראש אישור ממשרדי הכרמלית, דבר שמנע ממבקרים ותיירים שאינם שוהים באופן קבוע בחיפה ליהנות מאמצעי תחבורה זה.

לאחר מאבק של חבר מועצת העיר זאב סילס ופעילי "חיפה בשביל אופניים", לא רק שהכרמלית נפתחה באופן חופשי לרוכבים, אלא שגם הותקנו בה שני מתקנים להצבת האופניים בזמן הנסיעה, בקרון העליון. הרוכבים גילו עד מהרה את היתרון הגדול של רכיבה במורד הכרמל והתפנקות בדרך חזרה בכרמלית (דבר החוסך טיפוס של 280 מטר אנכיים…). כיום ניצבות הרשויות בפני "בעיה" – בשעות השיא מגיעים לעיתים יותר משני רוכבים בו זמנית לכרמלית, כך שהמתקנים הקיימים אינם מספיקים.

באביב שחלף נערכה רכיבת מאסה קריטית חגיגית ממרכז הכרמל בדרכי נוף יפות במורד עד לכיכר פריז, משם חזרו הרוכבים מעלה בכרמלית. זאת כדי להעלות את המודעות ליתרון של הסעת אופניים בכרמלית.צפו בסרטון שנערך על ידי HaifaTV:

כמו כן לפניכם גלרית תמונות ובה תמונות הרוכבים ברכבת התחתית של חיפה, והאופניים במתקן בימים של "טיפוס" שגרתי.

מי מכם ש"חושש" שעליה בכרמלית היא סוג של עצלות, יכול להירגע – בינתיים הכרמלית נסגרת כל יום בעשר בערב וסגורה לחלוטין בשבת, כך שיש די הזדמנויות לדווש במעלה הכרמל.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. אלון אוהב-עמי

    שלום גיא
    שמח לראות שאתה ממשיך ליזום וליצור. הרעיון טוב מאוד אך ספק אם הכרמלית היא הפתרון. אפשר להציע רכב מסוג טרנזיט/מיניבוס עם גרר ייעודי לאופניים אשר יעבוד כקו שירות מהעיר התחתית לשכונות הגבוהות. לרכב זה יהיה אישור לעבוד כקו עירוני לכל דבר כך שגם אם לא יהיו אופניים בשעות מסוימות יוכל להסיע "סתם נוסעים" וכולם יצאו נשכרים.

  2. גיא שחר

    אלון – הצעתך מצוינת, וצריכה להיות חלק ממערך התחבורה הציבורית של אגד בחיפה – המודל של מתקן אופניים בקדמת אוטובוס קיים בהרבה מקומות בעולם, והגיע הזמן שיגיע לארץ הקודש בכלל ולחיפה ההררית בפרט

  3. דנה, הקריות

    היי גיא,

    אני מבינה שנפלתי על הכתבה שלך קצת באיחור, אבל אולי זה דווקא חיובי – כך אני יכולה לתת לך תגובה עם פרספקטיבה של הזמן שחלף. אין ספק שתענוג לראות את ההשקעה הגדלה של הערים הגדולות בארץ בשבילי , ותענוג שחיפה אינה יוצאת דופן במובן הזה. מלבד זאת, אני חייבת לציין כי אני מאוד נהנית מקריאת הכתבות שלך! זה אחד האתרים האהובים עלי (ויעיד על כך הבוס שלי, שצעק עלי היום להפסיק "לבזבז זמן במחשב" ולהתחיל לעבוד :)).

כתיבת תגובה