עשרת הדיברות לסטודנט לאדריכלות

לרגל סיום מוצלח של השנה השלישית ללימודי ארכיטקטורה, מצאתי לנכון לשתף אתכם, ציבור הסטודנטים והסטודנטיות לאדריכלות, בכמה המלצות, שיעזרו לכם לצלוח בשלום את קורסי התכנון ולזכות בתגובות מחממות לבב בהגשות ובציון נאה בתעודה. כדי להקל עליכם תומצתו ההמלצות לכדי "עשרת הדיברות".

  1. בנו דגם מאלמנטים לבנים בלבד. זה יחסוך לכם את הצורך להתחייב לחומרים וירשים מאוד בהגשה. (באוויר ובאווירה בישראל מבנה לבן ישתדרג לחוּם תוך חודש, אבל זה לא משנה כי ממילא לא יבנו את זה).
  2. הרבו במפלסים ותתי מפלסים. גרמי מדרגות של שלוש עד חמש מדרגות נראים מצוין בחתך וחתכים מצוינים מרשימים בהגשה. (אחר כך שוכני המבנה יקללו אתכם ועל מבוגרים ונכים אין על מה לדבר אבל זה לא משנה כי ממילא לא יבנו את זה).
  3. קונסטרוקציה היא נושא מגביל ומעיק. התעלמו ממנה. (ממילא לא יבנו את זה).
  4. הרבו בקונזולים ארוכים. זה נראה טוב בהדמיה. (זה לא יכול להתקיים במציאות גם אם היו בונים את זה על הירח, אבל ממילא לא יבנו את זה).
  5. שירותים תמיד צריכים להיתקע איפשהו. כדי שלא יתקעו לכם את הפרויקט, תקעו אותם איפה שבא לכם. (בפועל שירותים בלי חלון זו צחנת עולם ואת צינור הארבעה צול צריך להעביר איפשהו, אבל ממילא לא יבנו את זה).
  6. אין חללים קטנים מדי. יש ריהוט גדול מדי. (מיטה זוגית ברוחב מטר עשרים היא מתכון לגירושין, אבל ממילא לא יבנו את זה).
  7. עצים הם פתרון מרענן לכל כוך אפל. ככל שהפאטיו שאתם מייצרים קטן יותר, הוסיפו עצים רבים יותר. (בפועל העץ ימות ממחסור באור ובאלקטרז מרווח יותר, אבל ממילא לא יבנו את זה).
  8. הרבו במעברים עיליים חיצוניים. זה מייצר קהילתיות, פתיחות לנוף, ונראה טוב בהדמיה. (בפועל יסתובבו שם בעיקר חתולים וזה יעשה צל על השטח הפתוח השימושי שהיה שם פעם, אבל ממילא לא יבנו את זה).
  9. לא משנה מה אתם מתכננים, שימו שם בית קפה. (בפועל כבר יש באזור מאה בתי קפה אחרים או שהאתר שוכן בלב הקיבוץ אבל ממילא לא יבנו את זה).
  10. ההדמיה היא הדבר החשוב ביותר בפרויקט. גם אם היא לא יצאה טוב, הוסיפו שמים כחולים עם ענני קומולוס ולהקת ציפורים, אבל לא זאת שמופיעה בתמונה הראשונה בחיפוש בגוגל. (בפועל השמים שם בדרך כלל אפורים והחתולים הבריחו את הציפורים, אבל ממילא לא יבנו את זה).

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. נתליה, ברנו צ'כיה

    גיא שחר יקר,
    על אף שאיני סטודנטית לאדריכלות ואיני מתעדת להיות אחת כזו, עשרת הדיברות שעשעו אותי מאד
    כל טוב ממרכז אירופה!

  2. דורית מתל אביב

    צחוק פרוע.
    כמה כייף לגלות סטודנט בטכניון עם הומור בריא. אפילו אם הוא בפקולטה לאדריכלות עדיין זה דיי נס.

כתיבת תגובה