המפלצת בתל אביב – ההיית או היה זה חלום?

"מה פתאום מפלצת בתל אביב??" פסקה אמא. "לא הייתה מפלצת בתל אביב. יש מפלצת, אבל היא בירושלים. וגם בחולון". היא רק שכחה שיש מישהו שיודע איפה נמצאות תמונות נידחות מהאוסף המשפחתי ואפילו זוכר במעורפל שלחוף ימה של העיר העברית הראשונה, בואכה העיר יפו, נניח היכן שנמצא היום גן צ'ארלס קלור, עמדה פעם לתפארת מפלצת משחק מופלאה. התמונות שתראו כאן הן העדות היחידה לקיומה, שכן כל מדרש אצל חברים ומכרים או חיפוש ברשת לא העלה אפילו חרס של מפלצת.

אם מי מכם זוכר את המפלצת ויש לו גם תמונות שלה – צרו נא קשר ו/או הגיבו למטה

אז הבחור הנאה עם הסוודר באמצע מפיץ כתבות קונספירציה על מפלצות בתל אביב

הבחורה הנאה עם משקפי הריי באן האופנתיים היא מכחישה סדרתית של מפלצות תל אביביות

והבן דוד ממלא פיו בננה

והכל צולם בשנת 1975 (ולא ב-1977 כפי שנחשד תחילה. פרטי בטן הם העדות הנאמנה…)

 

אחרית דבר

חלפה עברה שנה וחצי מאז הפוסט פורסם לראשונה (באוקטובר 2013), והנה ב-27 במאי 2015 התפרסמה באתר עיתון הארץ כתבה על "אלבום התצלומים 1979-1980" של הצלם יגאל שם טוב. בין אוסף התצלומים המפעים מתקופה זו, ניבט מתקן משחקים, מוזנח משהו, בצורת… לווייתן, הנח על חוף ימה של תל אביב בואכה יפו. כשהתבררה התמונה במלואה, תרתי משמע, המפלצת הייתה ללווייתן שידע ימים יפים יותר, וכך התנפץ לו מיתוס המפלצת התל אביבית שכבשה את ילדותי. שיעור מרתק אודות דימויים וזיכרונות ילדות, קנה מידה ודמיון.

הנה הצילום, המובא כאן באדיבות הצלם.

יגאל שם טוב     אלבום התצלומים  1979-80

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. אמנון שביט, חיפה

    המפלצת אכן הייתה שם. היא הייתה מעין מפלצת ימית, ספק לוויתן, וסביבה מתקנים נוספים דמויי דגים וסוסני ים. יחד הם היו "שַׁעֲשׁוּיָם", הכינוי שנתן לגן השעשועים הזה מתכנן פארק צ'רלס קלור, אדריכל הנוף הלל עומר, הלא הוא המשורר ע. הלל, כחלק מהקונספט העיצובי של כל הפארק בדימויים של ים וגלים. מעצבת המתקנים הייתה האמנית רות צרפתי, שגם איירה רבים מספרי הילדים של הלל.
    וכדרכם של גני שעשועים, גם הגן הזה לא שרד את פגעי הזמן והאדם, והוחלף כבר כמה פעמים מאז.

  2. זהבה שחר פ"ת

    אכן כן. תמונות שוות אלף הוכחות. יש לתקן את תאריך הצילום לשנת 1975, שכן משביתת מפלצות כמוני נשאה ברחמה את אחותו של נהנתן המגלשות בכל רחבי הארץ.

  3. קרן, ראשל"צ

    היי! יש ברשותי 2 תמונות של הלוויתן מ2 צדדיו! פורסמו היום בפייסבוק באחת הקבוצות של העיר ת"א 🙂

כתיבת תגובה