זנות במתחם התחנות המרכזיות בתל אביב – סקירה והמלצות לתכנון

אומרים ש"גם פורנוגרפיה זה עניין של גיאוגרפיה". מה שנכון נכון, למעשה אפשר לקשר כל תחום בעולמנו לגיאוגרפיה, ובלבד שאפשר לנתחו ולהציגו על מפה מרחבית. והרי זהו בעצם מהותו של מדע הגיאוגרפיה – לחקור את העולם.

במסגרת לימודי גיאוגרפיה לתואר שני בחוג לגיאוגרפיה באוניברסיטת תל אביב , השתתפתי בקורס בנושא תכנון עירוני בהנחיית דר' טובי פנסטר. הקורס התמקד בעבודה מעשית במתחם התחנות המרכזיות. התחלקנו לזוגות, וכל צוות התמקד במחקר ותכנון היבט אחר של תא השטח הזה. אלנור פרנק ואנוכי זכינו בכבוד לחקור את אחד הנושאים היותר יוצאי דופן בהיבט העירוני – הזנות במתחם. מעולם לא הייתי כה נרגש וחושש לקראת מטלה כלשהי, קל וחומר – אקדמית. איך אפשר בכלל ליצור קשר עם אוכלוסיית הזונות במתחם? ועוד לדבר איתן על מחקר אקדמי? כיצד להיכנס אפילו פיזית לאתרים הרלוונטיים?

שוטטנו שעות ארוכות במקום. מיפינו את האתרים הרלוונטיים במתחם. ניהלנו תצפיות. עשינו פיפ-שואו משלנו לתוך עולם חדש שלא הכרנו קודם. נכנסנו למכוני בריאות, פגשנו הרבה אנשים. בסופו של דבר הופתענו משיתוף הפעולה שזכינו לו. אספנו מידע חיוני, והתחלנו לחשוב על רעיונות לפתרונות. העבודה כוללת מבוא על נושא הזנות בעולם, על סחר בנשים, כוללת תיאור שיטות המחקר, ממצאי המיפוי, ריכוז המידע שאספנו בראיונות, ניתוח ממצאים, הסקת מסקנות והמלצות בנושא תכנון.

את העבודה תוכלו להוריד מכאן



כתיבת תגובה