אליפות העולם בשיט מפרשיות 420 בחיפה – יום ההכנות

אחרי ערב הפתיחה התוסס התייצבו הצוותים המתחרים ליום הכנת המפשריות לתחרויות. כמעט שלושה מיליון שקלים השקיעה עיריית חיפה בשדרוג "החוף השקט" לקראת התחרות, ושייטי מועדון השיט של חיפה מקווים שהתשתית תישאר גם אחרי שוך הקרבות. לאור המראות היום בחוף, המזכירים תמונות מ"משמר המפרץ", קשה להאמין שעד לפני זמן קצר שימש קטע מהחוף כחוף נפרד לדתיים.

לטובת הצוותים המתחרים נפרשו גזיבואים על החוף. מדינות עם צוותים קטנים חלקו גזיבו, כמו למשל תורכיה ויוון, שבדרך כלל חולקות את המחלוקות. והרי אמרנו שספורט מגשר גם על פערים פוליטיים…

החלק המעניין של היום הוא המדידות. מפרשיות מדגם 420 תחרותי הן סירות סטנדרטיות ביותר, ולכן כל אביזר במפרשית חייב להיבדק ולהימדד ביסודיות על מנת שיאושר לתחרות. הדגם נקרא 420 שכן אורך הסירות 420 ס"מ. זהו דגם תחרותי אך אינו אולימפי. הדגם האולימפי הוא 470, והמוכשרים מבין השייטים כאן יעברו אליו בעתיד ויעשו דרכם לתחרויות באולימפיאדה.

משקל הסירה הוא כ-80 ק"ג, מה שהופך את משקל השייטים למשמעותי במיוחד, או כפי שאמר אחד השופטים – הבדל של 200 גרם משמעותי, וזה בדיוק ההבדל של התרוקנות טובה בבוקר

המפרשים נבדקים ביסודיות לפי המידות, כולל מיקום ה"שחיף" (מוטות אופקיים במפרש) – הזדמנות נדירה ללמוד מאין מגיעים מונחים לעגה העברית.

והנה מפרש חתום בדום מתוח מוכן להפלגת אימון ראשונה

השופטים מתכנסים לדוש בסוגיה מדידתית

ובינתיים החבר'ה מדביקים מדבקות מספר משתתף

ומוסיפים משהו קצת יותר אישי. אחרי הכל סירה היא לא רק מספר, סירה היא נשמה, והנשמה צריכה לנצח תחרות

ב-ה-צ-ל-ח-ה !

גלריית התמונות המלאה

כתיבת תגובה