תעשייה וספורט במפרץ חיפה – הירכבו שניים יחדיו?

ביום ששי, 26 במרץ 2010, נערך אירוע רכיבת שטח באזור נחל הקישון ועמק זבולון. האירוע אורגן על-ידי רשות נחל הקישון, בין השאר על מנת להעלות מודעות לתכניות פיתוח אנטי-סביבתיות של רשות הנמלים באזורים הנושקים לנחל. המסלול העיקרי באירוע נמשך דרום-מזרחה לאורך תוואי הקישון והשטחים החקלאיים של עמק זבולון, דרך כפר חסידים  בואכה צומת העמקים (ג'למי). חלק מהמסלול עבר לאורך הנחל הזורם סמוך לגדר הדרום-מערבית של בתי הזיקוק וכרמל אולפינים. חברת בתי הזיקוק נתנה חסותה לאירוע והציבה גשרים זמניים שאיפשרו מעבר מעל תעלות באזור. את המסלול ארגנה חברת עז הרים.

הרכיבה לאורך הקישון ובעמק זבולון היא רכיבת Cross Country מהנה ומעולה לאימונים. השטח מישורי והדרכים נוחות, ומתבקש שהאזור יהפוך למשלים לכרמל – בעוד הכרמל מעניק שבילים תלולים ומאתגרים לרכיבה, מעניק העמק הזדמנויות לרכיבת שטח קלילה ומהירה. לא ירחק היום בו נדווש בסינגלים במורד הכרמל אל העמק, ונחזור לאורך הקישון עד לצומת הצ'ק פוסט ומשם נעלה חזרה ברכבל המתוכנן חזרה לכרמל…

מובן שמראות הרוכבים על רקע ארובות מעשנות וריחות המפרץ האופיניים תעורר את הציניקנים שביננו. הרי הקישון מוכר בציבור בעיקר סביב גורלם המר של צוללי השייטת. מה פתאום נערוך פעילות ספורטיבית לאורכו ולצד המפעלים הפטרוכימיים במפרץ?

אבל ישנן דוגמאות בעולם לכך שתעשייה ונופש יכולים לשכון זה לצד זה. מובן שהדבר דורש נכונות והשקעה מצד התעשייה. נחל הקישון כבר לא מזוהם כשהיה, וזיהום האוויר במפרץ מטופל ויורד בהדרגה בשנים האחרונות. אנחנו עוד רחוקים ממצב של אוויר הרים צלול כיין, והמפעלים במפרץ עדיין נדרשים לעשות מאמצים להקטנת הפליטה של מזהמים, אך נכונות המפעלים להשקיע בתחום זה לצד פיקוח הדוק מצד המדינה יתבררו כמועילים בסופו של דבר לכל הצדדים.

ולגלריה המלאה

דיווחים נוספים

סרטון וידאו מהאירוע

ועוד סרטון וידאו מהאירוע

דיון בנושא ותצלומים נוספים  בפורום אופניים בתפוז

כתיבת תגובה