תכנון יחידת אירוח מחומר עיקרי קרטון

כחלק מבחינת רעיונות להתחדשות עירונית בחיפה, אנו מתכננים יחידת אירוח לתיירים בחלל במבנה תעשיה זעירה בשולי שכונת הדר הכרמל. במבנה נמצאים כיום בתי מלאכה שונים כגון נגריה, מתפרה ומצבעה, באזור שהוא פסיפס צבעוני של סגנונות ארכיטקטוניים ונוף לנמל ולמפרץ.

בחירה בחומר עיקרי לעיצוב הייתה לב הפרויקט. בחרנו בקרטון, וחקרנו את אפשרויות השימוש בו – מקופסאות קרטון "חומות" גדולות ועד לאריזות הצבעוניות של דגני הבוקר. החלטנו להדגיש את ייחודיות הקרטון בכמה אופנים: יצירת חללי משנה על ידי קופסאות של ממש – קופסת השינה העליונה, קופסת כניסה וקופסת הארוחות ; ניצול ההדפסים שעל הקופסאות כאלמנטים עיצוביים בחלל, ניצול "קונסטרוקצית" הקרטון כדי ליצור חלונות "משרביה", ועוד. שאלת ה-Blow Up העסיקה אותנו כאשר עברנו מקנה המידה המקורי של הקרטון לשימוש בו ביחידה האמיתית, כמו גם תצורות החיבור ושאר הפרטים המעניקים מסגרת לחוויית הקרטון המיועדת לזוגות כמו גם למשפחות עם ילדים.  פריטי "הייטק" כגון מסך פלזמה, מקרר נירוסטה תעשייתי וגופי תאורה מעוצבים מעניקים קונטרסט לקרטון העשוי להתפרש כ"זול".

הפרויקט בוצע עם אמי מרום במסגרת הקורס "מבוא לעיצוב פנים וריהוט" בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון. מנחה: אדר' איל כהן. מרכזת הקורס: דר' אדר' דפנה פישר גבירצמן.

כתיבת תגובה