פייסבוק – הקומוניזם הכחול

הוא אתר האינטרנט שכבש את העולם בסערה ושינה את הדרך שבה אנשים מתקשרים, הוא מוציא המונים לבילויים ולרחובות, ואולי אפילו תורם להפלת משטרים. מיליונים בחרו לנצל את שטח הנדל"ן הווירטואלי ולייצר לעצמם נוכחות בבית הכחול. אבל בד בבד עם הגידול העצום באוכלוסיית הבית, הופכת הזירה הכחולה למרובעת וחד גונית יותר ויותר. האם בפייסבוק באמת רוצים לספק לכם במה לנוכחות אישית? לא על פי מבחן התוצאה. האם אפשר לשנות את סוג הפרטים המוצגים בעמוד הפרופיל שלכם? לא. האם אפשר להראות לקהל רשימה של הקישורים אליהם אתם מפנים? כבר לא. האם אפשר למחוק כליל את נוכחותכם בפייסבוק? ממש לא. האם אפשר לשדרג לפרופיל הישן? לא. ומילא דלת העם, מה עם מיליוני הארגונים שעושים לעצמם חיים קלים ופותחים דף פייסבוק במקום לעצב לעצמם אתר עצמאי המייצג אותם נאמנה ?

העליה המטאורית של פייסבוק באה על חשבון אתרים אחרים, והאינטרנט היום הוא מקום שהולך ונעשה חד גוני ומשעמם. וזה בלשון המעטה. בפועל, האח הגדול מחליט מה תוכלו להראות ואיך תוכלו להראות, וברצותו ביום בהיר אחד עלול להחליט שהכל נגמר.

הקומוניזם האדום מת. יחי הקומוניזם החדש, הכחול.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. גילי

    זה כבר נהיה מסוכן העניין הזה, סוג שלי סין בעולם המחשבים שברגע שיחליטו – יש להם את כל הכוח.

    גם לא ממש אתי העובדה שיש תמונות שלך בכל רחבי האינטרנט גם אם נגד רצונך..

    כתבה יפה!

  2. מיכאל טבעון

    שכונת הפייסבוק הממוחשבת.

  3. נעמה

    ועדיין חיפשתי את הכפתור הקטן למטה כדי לעשות לייק…
    אולי קצת שטיפת מוח (במונחים תקשותיים אפשר לקרוא לזה גם "סימום", נדמה לך שאתה עושה משהו אבל אתה לא באמת יוצא או עושה…), אבל עדיין אחלה פלטפורמה לשיתוף מסרים ולהגיע לאנשים. שיתפתי את הלינק בפייסבוק (:

  4. נעמה

    תקשורתיים התכוונתי

  5. שרון מנדלאיל מודיעין

    גיא הי,

    אנלוגיה מעניינת:-) זו באמת הבעיה שצריך לדעת איך להיות בפייסבוק גם שם אפשר לפתוח מתחמים מעניינים וצבעוניים כמעט כמו אתר לא חייבים להיות כחולים…….
    מה שיפה בפייסבוק זה שניתן להיות בקשר ולקבל מידע ראשונים מאנשים וממנטורים, שבחיים לא חשבנו שוכל להיות איתם בקשר כזה קרוב בארץ ובעולם…יש המון דברים נפלאים ברשתות האלו צריך לדעת איך לקחת מהם את הדברים האלו……
    http://www.facebook.com/msmltd

כתיבת תגובה