מבוא לסצנת ההופעות של חיפה


יש משהו מוזר בלהגיע להופעה של זמר ששעתיים לפני כן לא שמעתי את שמו בכלל, ולגלות שכל הכרטיסים אזלו כבר מזמן בהזמנה מוקדמת.
אבל מסתבר ש"אסף אבידן והמוג'וז" זה סוג של קאלט למביני עניין, שגודשים את ההופעות באשר הן, והן – הולכות להיות גם בחו"ל בקרוב. יצאתי טָמְבָּל.

את ההיכרות שלי עם מועדון ה-BEAT אצטרך לשמור לפעם אחרת. נפתח בשנת 2007, ה-BEAT לחיפה הוא מה שה"בארבי" לתל אביב, וממוקם ליד גן האם-אמא של מרכז הכרמל.

אבל בחיפה כמו בחיפה, בזמן ההמתנה לכרטיסים שלא יהיו, היה מי ששיווק בחינניות את ההופעה של אחיו (?) בפאב "ג'ק והאפונים" בעיר התחתית.
איפה זה פאב "ג'ק והאפונים"? "את בניין הטיל מכיר?" מכיר. מישהו אחר תרם הכוונה ל"רחוב הבנקים".
קפצתי על ההזדמנות לחקור את סצנת הפאבים של חיפה תחתית, שמעולם לא באמת התוודעתי אליה.
התפתלתי למטה והחלפתי אווירה מהכרמל הירוק לתחתית האפורה והמנסה להתחדש. "ג'ק והאפונים" התברר כפאב שכונתי (עד כמה שאפשר לכנות את אזור רחוב העצמאות שכונה) משובח, מיקרוקוסמוס חיפאי מעודן, עם המבורגרים קטנים ועסיסיים לא פחות מהבארמניות החמודות.


שתיתי בירה-סיידר אירי Magners (מומלץ, לא רק לבנות) והקשבתי חינם להופעה של טל כהן-שלו החיפאי, ששר רוק רך – בלוז – קאנטרי מקורי באנגלית, ועוד יופיע בעצמו ב-BEAT מתישהו. במסגרת אמונתי בתמיכה באמנים צעירים ומבטיחים רכשתי את דיסקו שיצא ממש לאחרונה, ושיריו זמינים להאזנה באתר.

לא נותר אלא להמתין בסבלנות להופעות הבאות ב"ג'ק והאפונים", לבחון את הפאב המסקרן BARki(יש להם מקרן עם מסך ענק בחוץ, אולי שווה להעביר שם מצגת מגניבה?),

את פאב Eli, ואת באר ההופעות Syncopa, כולם במרחק כמה צעדים זה מזה.
ואני חייב עוד ביקור במרתף 10, מוסד חיפאי ותיק ביותר, אבל זה כבר בממלכת ההדר.

אבל נישאר רגע ברחוב יפו, בו לצד הפאבים ממוקם ה-גסט האוס של חיפה, Port-Inn. אופציה מצוינת ללינה בחיפה, מפגשים עם תרמילאים מהעולם, ומיקום אסטרטגי קרוב לפאבים, המושבה הגרמנית, ושפע אמצעי תחבורה לכל קצוות חיפה וישראל.
מעבר לרחוב העצמאות הכינה העירייה תשתית ל"קמפוס הנמל", אזור סטודנטים ובילוי. ובכן – תכניות לחוד ומציאות לחוד. מאסת הסטודנטים של חיפה עדיין תקועה בנוה-שאנן ובמרומי הכרמל, השער לנמל עדיין סגור, והבטונדות הגליות ממתינות לשווא למבקרים.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. רון - חיפה

    אין כמו הפאבים בעיר התחתית. פרייאר מי שלא ניסה. חנייה בשפע, אחלה מקומות, אווירה צעירה וספונטנית, בירות מעולם אחר ומוזיקה עכשווית. אני מכור על המקום הזה ומכיר את כל הפאבים המיוחדים. כל התדמית של "אזור מוכה פשע ומסוכן בלילות" מתנפצת בלילה הראשון שבו תגיעו לדאון האמיתי היום בארץ..
    נסו ותהנו! רון

כתיבת תגובה