מלון שולמית חיפה – חתך א-א

"במשך שנים רבות מלון שולמית הינו ביתם השני של מבקרים רבים בחיפה. מיקומו הציורי על הר-הכרמל, המטבח המצוין, השרות האדיב, החדרים הנוחים, כולם תורמים להרגשת חופשה אמיתית. סימן ההיכר של מלון שולמית הוא היחס האישי שאותו מרגיש כל אורח מרגע היכנסו למלון. מיקומו הנוח של המלון מאפשר גישה קלה למוזיאונים, תיאטראות, האוניברסיטה, הטכניון, מרכזי הקניות, לחופים המוזהבים וליערות הכרמל. במלון 70 חדרים המתאימים גם למשפחות. בכל חדר אמבטיה, שירותים, טלויזיה וכו'…"

כך מתואר מלון שולמית באתר האינטרנט של העמותה לתיירות ונופש חיפה, ודף המלון עדיין שוכן באתר אפילו כשבאתר ברחוב קרית ספר 15 מסיימים השופלים והמשאיות לפנות את שארית הריסות המלון.

מלון שולמית נמכר ליזמים זה לא מכבר, אשר החליטו להרוס את המבנה ולבנות במקומו בניין מגורים. השכנים בסביבה מרוצים מהיעלמות המבנה הגבוה ומייצר התנועה מסביבתם, ובמקום המלון הזה ייבנה מלון אחר באזור אחר, נושא שעורר פולמוס בפני עצמו.

כך או כך, ב-19 באפריל 2010 היה המלון במצב ביניים של הריסה. החזית הרחבה שהייתה מקבילה לרחוב כבר נהרסה, ונותר החלק המאונך לרחוב. מצב זה סיפק לנו הזדמנות מעניינת לראות מבנה אמיתי במצב לא טבעי – בחתך. כשארכיטקטים מתכננים מבנים הם מייצרים סט של תכניות – ממבט על, וסט של חתכים – ממבט צדי, המאפשרים להבין את המבנה על כל הניואנסים שלו. בדרך-כלל כשמבנה נבנה בפועל, הוא נבנה נדבך על גבי נדבך, בשכבות אופקיות. התכניות מתחילות להתממש אל מול העיניים, אבל החתכים נשארים לעד דימוי שבדרך כלל אי אפשר לראות בפועל בתוך המבנה הגמור.

והנה חתכו לנו את מלון שולמית, ולרגע קפאו בזמן הקירות, הכניסות לפיר המעלית, אריחי האמבטיה, קולבי המגבות, האסלות, הארונות, והקישוטים על הקיר. קרביו של המלון מונחים לפנינו, ערומים, מושפלים משהו, כשהמלון נחשף על עיצובו הספרטני, זה שעומד מאחורי ה"חדרים הנוחים"…
ולפני שאסחף כאן ל-architalk מוגזם, אשחרר אתכם לצפיה בגלריה המלאה של מלון שולמית מודל 19 באפריל 2010



כתיבת תגובה