קמפוס תוסס – מיצב במרכז הטכניון

באביב 2010 נערכה מטעם דיקן הסטודנטים בטכניון תחרות תחת הכותרת "קמפוס תוסס". המתחרים התבקשו לספק רעיונות לשיפור איכות החיים בקמפוס הטכניון. עבדכם הנאמן הגיש מסמך לתחרות (ראו בהמשך), אשר נכלל בקבוצת מקבלי הפרס השלישי. במקביל, במסגרת הקורס "עיצוב בסיסי 2" נדרשנו לבנות מיצב תחת הכותרת "פעולה ותגובה – בין אישי לציבורי בקמפוס הטכניון". בחרתי לממש את המיצב כהמשך ישיר למסמך שהגשתי לתחרות, שמבחינתי העלתה בעיקר את השאלה האם הקמפוס אינו "תוסס" בשל "כבדות" המערכת או דווקא בשל כבדות הסטודנטים, שלא מרימים ראשם מן המחברות אל-על. המיצב מתועד בסרטון שלפניכם.

בחרתי להשתמש בדימויים של בלונים – המנסים להמריא אל על ומייצגים את הפן התוסס, ובסלע ואבנים – שכבדותם מייצגת חסמים ובלמים. הסלע הגדול שמונע מזר הבלונים להמריא ממוקם על חזית בניין הסנאט – מקום מושבו של נשיא הטכניון והפונקציות הניהוליות של המוסד. האבנים הקטנות המונעות מהבלון היפה להמריא אל על נמצאות בצד הפונה לבית הסטודנט המחודש.

מבלי להתכוון, המיצב התפתח בצורה סמלית למדי – כששבתי למקום לאחר כמה שעות התברר שלבלונים ולאבנים חיים משלהם, והזמן בסרטן הוכיח מי ניצח – האבנים הכבדות או הבלונים התוססים.

תודה לבילו בליך על ההנחייה ולחן צירינסקי על הסיוע בהקמה והצילומים בסרטון.

המסמך לתחרות "קמפוס תוסס"

בשונה מהצעות אחרות שהוגשו לתחרות והתמקדו בפיתוח רעיון מרכזי וממותג, בחרתי להציע מגוון רחב של רעיונות שמטרתם לפתור את אחת הבעיות המרכזיות בקמפוס – חוסר הקשר והתקשורת בין פקולטות, פונקציות, סגל וסטודנטים וכן חוסר הקשר בין הטכניון לעיר חיפה. על אלה והצעות נוספות תוכלו לקרוא במסמך שניתן להורדה מקישור זה.

גלריית תמונות מהמיצב ובנייתו






לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. מנורה, חיפה

    כמה נכון, כמה עצוב!

כתיבת תגובה